söndag, december 11

Jul...

Eller okej, inte riktigt än. Men de sätter redan upp julgranen här!!

Igår var jag olaglig. Vi var i parken (jag och barnen) och de spelade fotboll och vips så var bollen borta! Eller, jag såg vart den flög bort. Bort, över ett högt staket och in på någons tomt. Aj aj... Så vad gjorde jag? Huset såg mörkt och gammalt ut och trädgården var i alla fall utan synliga faror och fällor, så jag klättrade över staketet och hämtade bollen. Men vad grannen blev arg! Hon började skrika på mig och säga att jag trängde mig in på någon annans tomt och bla bla bla. Jag sa bara "jag är ledsen, men bollen..." medan jag klättrade tillbaka (väldigt smidigt om jag får säga det själv) över staketet. Men det spelade ingen roll enligt henne och hon skulle typ gå in och ringa polisen eller nåt... Så jag sa till barnen att ta sitt pick och pack och så var det färdiglekt i parken. Gillades inte kan jag säga. Men jag har ju faktiskt varnat dem för att sparka bollen så högt. En kvinna som stod i parken och såg på sa till mig när jag gick förbi "Du hade tur..." Undrar fortfarande vad hon menar med det. Tur att inte ägaren till huset sköt mig med gevär eller? Kom igen! Det var ju inte direkt ett allvarligt brott. Huset såg dessutom fallfärdigt ut.

På kvällen åkte jag och några tjejer till Trocadéro där det var julmarknad och svenskt luciatåg. Supermysigt!





Idag har jag handlat en massa julklappar! Och en klänning. Känner mig riktigt stolt över mig själv. Men det känns som att jag snart borde provpacka för att se hur mycket allt väger...

Det här är det enda Linnea vill ha i julklapp.

La Fayette med julbelysning.

Vi var på museet "Les Arts Decoratifs" efter julklappshandlingen, det var någon modeutställning de hade där. Tidsfördrivande men lite udda enligt min smak. Den sa mig inte så mycket. Det var mest en massa konstiga klänningar på dockor som såg läskiga ut.

Ikväll var jag på cirkusshow med barnen:
Början tyckte jag var helmysko. Det hände verkligen ingenting vettigt och jag såg framför mig en och en halv timmes uttråkning. Han som sitter där i bubblan spelade lite musik och på scenen gick de runt och gjorde ingenting. Hon med timglaset var allmänt läskig.

Men sen hände det grejer! Det var duktiga artister som gjorde lite allt möjligt svårt, men mest var det himla kul hela tiden.

Lite teater.

Han var min favorit, väldigt rolig.

En kille gör något coolt med två hängande rep. Timglastanten är allmänt skum i bakgrunden.

Tack och god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar