lördag, januari 21

Arga lappen à la Malin


Nej, jag satte inte upp den. Jag skrev den mest för att avreagera mig. Men erkänn att det hade varit roligt om jag satt upp den?

I normala fall är jag nog den som skulle gått och sagt till att de skulle dämpa sig, men tre saker stoppade mig:

1. Jag hade inga kläder på mig och orkade inte sätta på mig allt igen.

2. Jag visste inte exakt vilken dörr som var den högljudda grannens och hans (20??) kompisar. Så jag hade varit tvungen att dessutom ta på mig ytterkläder för att gå ut och se vilket fönster som lyste.

3. Jag visste att om jag gjorde allt det där så skulle jag bli pigg och ändå inte kunna sova.

Hur som helst, gästerna gick hem (eller däckade? med tanke på dunsarna som med jämna mellanrum föll över golvet) vid halv fem på morgonen, så jag fick i alla fall sova efter det. Och som tur var behövde jag inte gå upp förrän elva. Men jag är dödstrött i alla fall.

Vad tycker ni, ska jag sätta upp lappen?

Hehehe...

Published with Blogger-droid v2.0.3

1 kommentar:

  1. Vet du vad du kunde ha gjort? - Använt öronproppar. Det gör alltid jag när grannarna är jobbiga och ska skrika och ha sig på natten. Tack & hej

    SvaraRadera